Beroligende, taktil og blød – og med et raffineret kontinentalt touch. Det er ord, der beskriver Svedbergs nye blyantssorte finish, som nu fås på mange forskellige typer indretningsprodukter til badeværelset.

I dag er vores badeværelser i stigende grad et sted, hvor vi finder fred og ro og restituerer fysisk og mentalt. Det et også et sted, hvor vi tilbringer mere og mere tid, og for mange af os det ultimative frirum, hvor vi har mulighed for at lade op til morgendagen efter en lang dag. Derfor er badeværelsets design og indretning i dag vigtigere end nogensinde før – badeværelset i 2020’erne kombinerer bæredygtige materialer og finish af høj kvalitet med smarte funktioner og et tidløst, minimalistisk designsprog, der leder tankerne hen på en luksuriøs hoteloplevelse.

– Ligesom køkkenet er gået fra at være en isoleret ø til at blive integreret i hjemmet, opfatter man nu også badeværelset som en forlængelse af hjemmet. I forhold til badeværelset handler det om at introducere nye materialer, farver og overflader. Grænsen mellem badeværelset og boligens øvrige rum vil blive udvisket. Vores mål er at give mulighed for personlig udfoldelse, samtidig med at vi tilbyder sammenhæng i badeværelsets indretning, siger Johan Körner, designchef hos Svedbergs.

Når Svedbergs introducerer en ny finish, er udgangspunktet altid, at den skal fremme produktets slidstyrke og holdbarhed over tid. Designmæssigt handler det også om at skabe en tidløs og moderne oplevelse, som kan anvendes på mange produktkategorier.

Blyantssort, som er inspireret af kontinentale indretningstendenser, er en unik og meget fleksibel finish. Den har et roligere, blødere og mere eksklusivt udtryk end mat sort, og den børstede, taktile finish giver et diskret skær, når lyset rammer den, så finishen får en mere levende og raffineret karakter.

Finishen er også et fremragende supplement til andre indretningsdetaljer i naturlige materialer, f.eks. brune og lyse træsorter. Blyantssort bryder og skaber elegante kontraster med farveskalaer, som går mod hvid og sand. Den er også god i kombination med detaljer i mat sort.

I første omgang vil blyantssort være tilgængelig på følgende produkter:
Bruser 180 ̊, Bruseniche Skoga, *, Hovedbruser Stuor, Hovedbruser Yding, Håndklædetørrer Amor, Håndklædetørrer U, Håndtag G1 32 cc, Håndtag G1 160 cc, Håndtag M1, Håndtag S1 20 cc, Håndtag S1 160 cc, Håndtag (knop) P1, Håndvaskarmatur Skule riflet, Håndvaskarmatur Skule fritstående glat, Håndvaskarmatur Skule riflet, Håndvaskarmatur Skule fritstående glat, Bundventil pop-up, Håndvask Stora

*Skoga bruseniche er pulverlakeret med en poleret finish og kaldes poleret blyantssort.

Se billeder i høj opløsning i Grand Relations Press Room

Hvis du gerne vil vide mere, er du velkommen til at kontakte Karolina Klingvall, Senior PR Consultant,
Grand Relations karolina@grandrelations.com

Om Svedbergs
Svedbergs blev grundlagt i 1920 og har siden 1962 haft en vision om at forenkle hverdagen ved at skabe et bæredygtigt badeværelsesliv. Svedbergs produktudvikling og produktion, der primært finder sted i virksomhedens egne lokaler i Dalstorp i Sverige, har fokus på kvalitet, bæredygtighed, design og innovative funktioner. Svedbergs blev børsnoteret i 1997, og virksomheden er i dag Nordens førende producent af badeværelsesinventar med et sortiment, der omfatter badeværelsesmøbler, badekar, brusere, belysning og opbevaring. Svedbergs produkter er udviklet i samarbejde med eksperter og med fokus på omtanke og miljø.

Se mere på www.svedbergs.com