Våren är en tid för förändring och kontrast – inte minst återvänder de starka, sprudlande färgerna som skänker oss glädje, energi och inspiration. Lagom till denna efterlängtade årstid presenterar String Furniture en ny Pocket-kollektion som tagits fram i samarbete med den hyllade svenska inredningsstylisten Lotta Agaton.

String Pocket är den mest färgsprudlande hyllan i String-familjen och genom åren har den presenterats i såväl balanserade lugna färger, som i starka iögonfallande kulörer. Vårens nya kollektion är inspirerad av trendfärger från modevärlden. De är alla starka och klara statement-färger som ger en omedelbar visuell och grafisk upplevelse. Färg är det optimala sättet att väcka känslor och skapa en karaktärsfull atmosfär i hemmet – både för oss själva och våra besökare. Forskning visar dessutom att färg påverkar både vårt humör och vår produktivitet.

De nya färgerna Green och Purple för String Pocket, samt Metal Blue för String Pocket Metal gör nu den befintliga kulören Neon sällskap i String Pockets mer färgrika sortiment.

– String Pocket är en elegant solitär, men självklart kan man kombinera flera String Pocket-hyllor med varandra till en större kombination, precis som med String System. Vilket är idealiskt med årets nya och starka färger, de matchar varandra fantastiskt bra och bjuder verkligen in till att mixa nyanserna, säger Bo Hellberg, Chief Marketing Officer på String Furniture.

String Pocket presenterades 2005 och blev Nisse Strinnings sista bidrag till den skandinaviska designfloran. Sedan dess har String Pocket utökats med många olika färger och material, och är idag en stark designklassiker i hem världen över. String Pocket är den nättaste men samtidigt kanske mest flexibla hyllan i String Furnitures sortiment.

String Pocket är den perfekta introduktionen till String och ikonisk svensk designtradition.

Produktinformation String Pocket
Design: Nisse Strinning
Material: Pocket -Pulverlackerade gavlar i återvunnet rostfritt stål, hyllplan i pulverlackerad MDF , Pocket Metal- Återvunnet rostfritt stål
Färger: Green, Purple, Metal Blue
Mått: B: 60 cm, H: 50 cm, D: 15 cm
Pris: 1395 SEK

För högupplösta bilder besök Grand Relations Pressrum
För ytterligare information och intervjuförfrågningar, kontakta Tove Regnander, Co-Founder & Senior PR Advisor, Grand Relations, tove@grandrelations.com | +46 76 785 58 01

För produktlån, kontakta showroom@grandrelations.com | +46 769 47 19 00

String Furniture är ett ledande skandinaviskt designföretag som samarbetar med flera prisbelönade formgivare, däribland Anna von Schewen, Björn Dahlström, TAF och Mats Theselius. String Furniture tillverkar bland annat det ikoniska och mångfunktionella hyllsystemet String®, samt lanserade under 2023 en modern tolkning av det klassiska hyllsystemet Pira. Utöver de två hyllsystemen tillverkar String Furniture också nya designprodukter i samarbete med samtida svenska formgivare, som till exempel den uppmärksammade Museum-serien. Samtliga produkter i sortimentet har redan en hög hållbarhet tack vare tidlös design, kvalitet i material och tillverkning och är certifierade av Möbelfakta. Detta är en del i String Furnitures bidrag att göra möbelbranschen mer hållbar.
Läs mer på stringfurniture.com