Pressmeddelande – 15 november 2022

MILLE NOTTI VÄLKOMNAR VÅREN 2023

När Mille Notti presenterar sina nyheter för våren och sommaren 2023, är det med en kollektion som bjuder på lekfulla möten mellan klassiska mönster i uppdaterade färgkombinationer, nya material och storlekar.  Med sina kvalitativa, taktila material, genuin design och tidlösa mönster skapar Mille Notti en hållbar upplevelse med textilier som är noga utvalda för att användas och älskas under lång tid.

Vårens nya sängkläder heter Casella och BenevolaCasella är vävd i ett klassiskt ginghammönster i en
mörkgrå samt rosa nyans i kombination med ivory. Casella är en percaleväv tillverkad av finkammad bomull, med en trådtäthet på 300 tc, vilket ger en sval och krispig känsla.

CASELLA – Påslakan Örngott
Färg: Mörkgrå/ivory och rosa/ivory
Material: Finkammal bomull
Trådtäthet: 300 tc
Skötselråd: Undvik tvättmedel med blekmedel, hängtorka.
Påslakan enkel: 140×200, 1 745 SEK / 140×220,
1 795 SEK / 150×210, 1 795 SEK
Påslakan dubbel: 200×220, 2 595 SEK / 220×220,
2 695 SEK
Örngott: 30×40, 295 SEK / 50×60, 395 SEK / 50×70, 445 SEK / 50×90, 545 SEK / 60×80, 545 SEK

Benevola är en borstad percale tillverkad av finkammad bomull med en trådtäthet på 200 tc. Detta är en ny kvalitet som ger en mjuk och len känsla, samtidigt som den är stilren och minimalistisk i sin design. Benevola kommer i Mille Nottis klassiska och naturliga färger vit, grå och beige.

BENEVOLA – Påslakan Örngott
Färger: Vit, grå och beige
Material: Finkammad bomull
Trådtäthet: 300 tc
Skötselråd: Tvätta i 60 grader. Undvik tvättmedel med blekmedel.
Påslakan enkel: 140×200, 1 545 SEK / 140×220,
1 595 SEK / 150×210, 1 595 SEK
Påslakan dubbel: 200×220, 2 295 SEK / 220×220,
2 395 SEK
Örngott: 30×40, 295 SEK / 50×60, 495 SEK / 50×70, 545 SEK / 50×90, 595 SEK / 60×80, 595 SEK

Bergamo och Como

Under våren lanserar Mille Notti även de två vackra plädarna Bergamo och Como i generösa mått som gör att de även kan användas som ett överkast vid fotändan av sängen. Bergamo är en lyxig och dekorativ pläd, vävd i ett abstrakt mönster i gult och offwhite. Pläden har stitching längs kanterna som skapar ett modernt uttryck. Como är en mjuk och följsam pläd med karaktär och tyngd. Pläden har ett jacquardvävt abstrakt mönster med dekorativa fransar längs kortsidorna. En stilfull accessoar som tar för sig i hemmet.

BERGAMO – Pläd
Färg: Gu
Material: 45% Ull/ 40% Lin/ 15% Polyamid
Skötselråd: Tvätta i 30 grader. Undvik tvättmedel med blekmedel. Torktumla ej. Stryk på svag värme.
Mått: 140×220 cm
Pris: 1 995 SEK

COMO – Pläd
Färg: Offwhite
Material: Bomull
Skötselråd: Tvätta i 30 grader, undvik tvättmedel med blekmedel, torktumla ej. Stryk på svag värme.
Mått: 140×220 cm
Pris: 1 995 SEK

Varese och Satina

Vårens längsta kudde är nyheten Varese, en fiberkudde som kommer i en ny generös storlek (50x160cm). Den bidrar garanterat till en lyxig och kontinental känsla i sovrummet. Varese är en fyllig fiberkudde med en dunliknande känsla, perfekt för lyxiga hotellbäddar eller som avlastningskudde vid olika sovställningar.

En unik fiberblandning gör att kudden blir väldigt fyllig, spänstig och håller länge. Kuddens fyllning består av fossflakes, som är en dunliknande syntetfiberformad som ett dunbolster och inspirerat av äkta dun och fjädrars luftighet. Tillsammans med Varese presenteras det extra långa örngottet Satina i en silkeslen satin tillverkad av finkammad bomull, sytt med en bred vinge på kortsidorna och med dekorativa knytband som förslutning.

VARESE – Fiberkudde 1900G
Material: 70% Fossflakes och 30% polyester bollfiber
Skötselråd: Vädra och skaka ofta, tvätta i 40 grader. Torktumla på låg värme tills att kudden är helt torr.
Fiberkudde: 50×160 cm
Pris: 1 795 SEK

SATINA – Örngott
Färger: Ljusblå, rosa, beige, grön, grå och vit (Vit eko är certifierad av GOTS (Global Organic Textile Standard)
Material: Bomull
Skötselråd: Tvätta i 60 grader, undvik tvättmedel med blekmedel. Hängtorka. Stryk på hög värme för att få fram tygets vackra glans.
Mått och pris: Örngott (ljusblå, rosa, beige, grön, grå): 50×160, 795 SEK
Mått och pris: Örngott (vit eko): 50×160, 845 SEKKollektionen lanseras i slutet av januari.

För högupplösta bilder besök | Grand Relations Pressrum
För ytterligare information och intervjuförfrågningar, kontakta Rebecca Radünz, Senior PR-konsult, Grand Relations rebecca.radunz@grandrelations.com | +46 73 617 41 27

Om Mille Notti
Mille Notti är ett svenskt familjeägt företag som designar och tillverkar textilprodukter till sovrummet och badrummet. Främsta fokus är sängkläder, dunprodukter och frotté, men i sortimentet ingår även sängar, sänggavlar och övriga bäddaccessoarer. Sedan starten 1991 har familjen arbetat med passionen att skapa en underbar upplevelse och njutning för alla sinnen. Mille Notti arbetar med noga utvalda, taktila material, mönster och metoder för att erbjuda en alldeles unik upplevelse. Europeisk produktion och hållbar utveckling tillsammans med ett socialt ansvar är naturliga prioriteringar. Genom ständig förfining och utveckling av sortiment och produktion kan Mille Notti-familjen säkerställa att allt som bär dess namn tillverkas på ett etiskt sätt och är av högsta kvalitet.
Läs mer på mille-notti.com